Gehandicapte zwerfkinderen in Afrika

LogobasisnieuwGROEN

STICHTING DE KLEINE BEURS TREKT STEKKER UIT SAMENWERKING – STREEKNIEUWS

Wij van stichting de kleine beurs willen mededelen dat we stoppen met de samen werking met

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wij zijn kleding aan het inzamelen
Helpt U ook mee?
U kunt U kleding bij ons afgeven.

De mensen in sierraleoné waren weer erg tevreden en blij met de spullen die we daar hebben heen  gebracht.

afrika 4

Ieder kind is belangrijk!!

De eerste goede doelen project van de stichting kleine beurs  is een project voor kinderen met een beperking in Gambia en sierraleoné.

Kinderen met een beperking hebben steun nodig om een plaats in de samenleving te krijgen. Deze steun is nog belangrijker wanneer deze kinderen in een land wonen waar veel armoede voor komt.

de kinderen en mensen met een  handicap  zijn vaak slachtoffer van extreme armoede en uitsluiting. Je ziet deze kinderen (volwassenen) vaak langs de kant van de weg staan. Families die een kind met een beperking hebben, gebruiken dit kind voor inkomsten. Zij leven onder andere van het geld dat deze kinderen bij elkaar bedelen. Ook willen deze families de kinderen niet de hele dag bij hen hebben omdat gehandicapte kinderen vaak worden gezien als heksen of boze tovenaars.

Het is tijd om hier een eind aan te maken. Deze kinderen hebben dezelfde rechten als andere kinderen. Dus ook zij moeten kunnen lachen, kunnen spelen en liefde ontvangen. En beter nog educatie krijgen.

Onze missie

Stichting kleine beurs wil de kinderen met een beperking blijvende verbeteringen in hun leefomstandigheden bieden door:

Educatie te bieden

Voorlichting te geven aan ouders en kinderen

Op te komen voor de rechten van deze kinderen

Onze visie

Kinderen met een beperking van straat halen en hen een betere toekomst, educatie en een menswaardig bestaan bieden.

Hoe gaan wij dat doen?

1e Fase:

De stichting kleine beurs  wil in de eerste fase zoveel mogelijk spullen verzamelen. Rond de zomervakantie 2016 willen we een bijeenkomst organiseren  om deze spullen te overhandigen aan de kinderen en de ouders. Hiermee willen we de kinderen en de ouders ervan overtuigen dat deze kinderen beter verdienen en dat ze recht hebben op een menswaardig bestaan. Óók willen Wij ze er van overtuigen dat door educatie de toekomst van deze kinderen er beter uitgaat zien.

Wat zijn onze plannen?

– Dat de scholen binnen hun organisatie een klas inrichten met

aangepaste middelen en materialen, waar kinderen met een

beperking onderwijs kunnen krijgen.

.

– Dat er een kleine vergoeding aan de families wordt gegeven

waardoor zij hun kinderen naar school laten gaan en niet hoeven te

bedelen.

Om dit te kunnen realiseren kunnen wij niet zonder giften en sponsoren. De sponsoren zullen hun logo op onze site en op onze bus terug kunnen lezen.

Iedere gerealiseerde klas zal de naam dragen van de sponsor of de perso(o)n(en) die dat mogelijk maken.

Natuurlijk verwachte wij niet dat de kinderen die wij helpen doorstromen naar de Universiteit, maar wel dat zij door onderwijs leren lezen, schrijven en rekenen. Hierdoor worden hun kansen in de samenleving en op de arbeidsmarkt vergroot.

Help ons om de gehandicapte kinderen in Gambia en sierraleoné te helpen. we beloven jullie een glimlach en gelukzalig gevoel van deze kinderen. Dat is toch goud waard?

Willem v Engelen

Stichting de kleine beurs

info@stichtingdekleinebeurs.nl

In 2016 Gaan wij van stichting de kleine beurs gehandicapte zwerfkinderen en ouderen in Afrika helpen.

(Financieel) Ze hebben daar voor die kinderen veel nodig denk aan spullen voor school.

speelgoed, kleding, rolstoelen, krukken, enz,

Daarom gaan we in 2016 inzamel actie houden voor de gehandicapte zwerfkinderen hier onder staan enkele foto’s..

Deze kinderen worden helemaal aan hun lot over gelaten.

wij houden U op de hoogte.